onsdag 15 juli 2009

Semester!

Så där ja, äntligen är semestern här! :-) Tror Romeo anar att något är annorlunda som jag springer runt och fixar och packar inför vår korta tur till lillasyster.

Undrar bara hur jag ska få upp honom på bussen med all packning..? För det blir en hel del när man inte bara packar till sig själv. En hel kasse med bara hundsaker liksom. Det är filt, handduk, mat, godis, leksaker, långlina och medicin... Börjar sakteliga förstå det där med varför skötväskan på barnvagnen är så viktig. Synd bara att man inte har en vagn att lasta allt på! Näerå, en hund ska inte åka vagn, men en skrinda för alla grejer kanske..?

*fnissar* Nu kittlas det. Romeo slickar mig på benet med sin mjuka lilla tunga. Antar att det smakar gott efter morgonens dusch. Men under foten får han inte slicka, jag är ju så kittlig att jag riskerar att sparka till honom. Och det vill jag ju inte. Min lilla älskling är ju konvalecent, för sjutton! (Som om jag någonsin skulle sparka till honom ändå!)

Jag glömmer nästan bort att han är handikappad. Han fixar det mesta nu, trots kragen. Fast imorse när vi var ute och gick såg jag hunden som orsakade olyckan och då gick jag lite fortare. Inte för att jag tror att vi ägare någonsin skulle låta något hända igen, men jag märkte att mitt hjärta for upp i halsgropen och att jag fick lätt panik, och då är det ingen bra idé alls.

Är lite nervös inför det här med att Romeo och Alfons ska träffas igen. Visst för ett par veckor sedan var de bästa vänner, men det här med schäferattacken kanske påverkar Romeos känslor för Alfons. Dessutom är ju Alfons rätt nojig, så han kanske får frispel över Romeos krage. Får nog låta dem hälsa utan kragen. Wish us luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar