tisdag 14 juli 2009

Förlåt Glenn!

Ja, jag vet att det här är en hundblogg men jag bara måste: FÖRLÅT GLENN! Jag skäms för ramsorna som kom från klacken på Råsunda igår. "Tobbes farsa har inga pengar" m.fl. Det är så respektlöst! De här kidsen minns säkert inte Glenns storhetstid på 80-talet men det är ingen ursäkt. Han var en gigant i backlinjen och någon vi ska vara stolt över och behandla med respekt.

Annars var det jättekul att gå på fotboll igen. Det var mycket dramatik så jag var på helspänn i nittio minuter. Synd dock på domartrion. Det var troligtvis den sämsta domarinsats jag någonsin sett! Att vi lyckades ta med oss tre poäng trots detta är verkligen en bedrift.

Så där ja, nog om fotbollen. Romeo hade det bra med hundvakten Anneli. De var bl.a. på japansk restaurang och Romeo blev så uppmärksammad. Han älskar sånt! När jag kom hem låg han på soffan och vilade, men när han såg mig viftade han så mkt på svansen att hela rumpan följde med. :-)

Anneli hade lyckats bra med att ge medicin och mat, men Romeo hade inte ätit så mycket. Så döm om min förvåning när matskålen var tom imorse! Det innebär att Romeo gått upp själv och ätit på egen hand ur skålen i natt. Med kragen på. :-) Det går verkligen bättre för varje dag.

Idag är sista arbetsdagen innan semestern! Jag längtar. Tror Romeo också längtar, fast han kanske inte riktigt förstår vad han längtar efter. Han tycker matte är tråkig när hon sitter vid datorn hela dagen och vill bara leka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar