onsdag 8 juli 2009

En fasansfull olycka!!! :-(

Romeo är just nu på Djursjukhuset i Albano och vaknar upp efter operation... Där har läkarna tvingats operera bort hans högra öga efter ett möte med en hund som gjorde ett utfall mot honom och kom åt ögat. Det mer eller mindre föll ut! Fruktansvärt otäckt!

Romeo tjöt till när det hände, men verkade sedan inte ens förstå att han var skadad. Den andra hundägaren blev lika chockad som jag, men gick och lämnade sin hund och hämta sin bil på en gång. Vi var på väg till sjukhuset på ett par minuter. I bilen låg Romeo snällt i min famn och slickade sig om munnen, som om inget hade hänt. Ögat gick dock inte att rädda, då synnerven hade gått av och muskulaturen förstörts.

Stackars lilla sötnosen! Jag gråter så fort jag tänker på det. Är så glad över att jag får hämta honom redan ikväll så jag slipper ha honom på sjukhuset över natten. Vill bara se honom, hålla honom och försäkra mig om att han är okej.

Nästa vecka ska vi besöka lillasyster i Småland. Lite orolig för hur det kommer gå. Hoppas han blir glad att se kusinen Alfons och inte förknippar honom med schäfern som anföll. Det blir i varje fall inte mycket lek och bad för honom, han kommer ha en plasttratt runt halsen och stygnen kvar... Stackarn!

1 kommentar:

  1. Lille killen! Hittade hit via cavalierforumet. Så fruktansvärt. Jag hoppas att Romeo kommer att kunna busa och leka som vanligt igen och inte visa någon rädsla för andra hundar.

    Lycka till och kram till er båda. /// Christina

    SvaraRadera