tisdag 7 juli 2009

Raindrops keep fallin' on my head...

Nu öser regnet ner utanför och jag borde åka hem. Men, varken jag eller Romeo gillar att bli dränkta i regnet, så jag avvaktar lite.

Min lilla skatt var hemma själv i helgen när jag var på räkkryssning. Var borta i nästan fem timmar och det gick jättebra! Han var himla pigg på att gå ut när jag kom hem, annars var allt som vanligt. Stora killen.

I söndags var vi ute på landet hos barndomsvännen Jenny. Hela gamla kompisgänget (från Benidorm -89) plus familjer samlades på deras altan. Romeo fick gå med långlina (då har jag lättare koll om han drar iväg - vilket han iofs inte gör) och trivdes gott. Han insåg ganska snart att det var ett smart drag att hålla sig nära småkillarna. Tror han hittade en hel grillkorv under Pontus stol och en näve popcorn när han följde Dante i hasorna. :-)

Efter att ha städat och tvättat i lördags, samt burit Romeo i rulltrappor i söndags, var jag nära ryggskott igår. Kom först inte ens upp ur sängen... Men, med lite stretching och lite värktabletter och muskelavslappnande kom jag upp till slut. Är fortfarande trött i ryggen, men det är rätt okej idag *peppar peppar*.

Förresten har jag haft en underlig dag idag. Gick upp redan 05:45 för att gå ut med Romeo. Hade tidig körlektion. Efter jag lämnat på hunddagis åkte kollegan Ciccie och jag till IKEA för att köpa grejer till jobbet. Inte dumt alls att shoppa en hel kundvagn på IKEA utan att spendera sina egna pengar! Nu har vi äntligen porslin, glas, bestick m.m. i vårt pentry på jobbet. De som satt här tidigare tog märkligt nog med sig allt...

Hmmm... regnet öser fortfarande... samtidigt som solen skiner mellan molnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar