torsdag 9 juli 2009

Rapport från sjukstugan

Natten gick bra. Tror Romeo sov bättre än jag. Hade svårt att koppla av utan ville kolla honom hela tiden.

Ett problem är att han vägrar gå ut. Iofs hatar han alltid när det regnar, men jag tror det är tratten runt halsen som är jobbigast. Tog av den en stund i morse när han skulle äta och då var han mer sig lik. Eftersom Romeo är rätt liten så går han emot golvet med tratten och det är jobbigt och läskigt.

Han verkar i varje fall piggna till lite och det är skönt. Det gäller att han får i sig vatten, mat och medicin nu och att han får sova. Kissar han inne är det ingen större katastrof liksom.

Inser nu hur jobbigt det här har varit för mig. Så snart någon ny ringer och vill prata om det bryter jag ihop. Det är betydligt lättare att skriva mejl, sms, inlägg etc. så det ska jag hålla mig till i några dagar tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar