måndag 27 juli 2009

Dagstur till Vaxholm

Idag åkte vi Waxholmsbåt, Romeo och jag. :-) Vi tog en gammal ångbåt från Strömkajen till Vaxholm. Satt ute på däck hela vägen. Precis som alltid, med nya grejer, tog Romeo det hur bra som helst. Han låg på däck och tuggade på en tuggis när han inte satt i mitt knä och blev beundrad.

I Vaxholm gick vi runt en sväng och sedan åt jag lunch på torget. Bra Caesarsallad men sjukt dålig service! Fick inte en spänn i dricks av mig och det säger något. Vi gick in hos optikern och jag köpte sådana där solbrillor man kan sätta över de vanliga glasögonen. Alltså inte sådana fula clip-ons (tittade på sådana också) utan mer riktiga brillor. Satt och kisade hela vägen ut till Vaxholm så de behövdes verkligen. Visst, jag kan ha vanliga solbrillor, så dåligt ser jag inte, men då måste jag hålla på och byta. Dessutom kan jag varken läsa eller köra bil utan glasögon.

Efter att ha suttit och spanat i hamnen lite tog vi båten hem. Denna gång en lite nyare och mindre charmig båt, men det var ok. Tog bussen hem från Slussen.

På hemvägen gick vi via djuraffären på Inedalsgatan. Strax utanför så mötte vi den lilla söta yorkien Bamse med matte och en annan yorkie med matte. Hon är så rar, Bamses matte, hon började t.o.m. att gråta när hon fick höra vad som hänt Romeo.

Väl hemma somnade både Romeo och jag. Många nya intryck för Romeo och frisk skärgårdsluft för oss båda gjorde oss dödströtta! Nu ska vi strax gå ut på vår sista promenad för dagen och därefter gå och lägga oss. Vi kommer nog sova sött och drömma om det sköna dunket från ångbåten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar