tisdag 25 augusti 2009

Vilken j-a dag!

Idag har jag inte haft någon favoritdag direkt. Det började med att jag fläkte upp ett sår på fingret på väg till trafikskolan så jag var tvungen att plåstra om mig på 7-11. Sedan gick min andra utbildningskontroll inget bra, så nu skjuter vi upp uppkörningen. På jobbet hade jag svårt att jobba för mina allergiögon bråkar idag och lagom till fikat spillde jag te över skrivbordet. När jag väl skulle hämta Romeo på dagis fastnade jag i trafiken. Eftersom jag inte cyklade imorse skulle jag ta buss 62 hem... men den kom aldrig! Hade jag vetat att det inte skulle dyka upp en buss på 40 minuter hade jag gått till Sergels torg och tagit ersättningsbussen! Nu kom jag till dagis över en halvtimme efter stängning och fick betala 300 kronor i avgift. Hoppas jag kan få dem tillbaka av SL.

Väl hemma blev jag dock positivt överraskad när Romeo åt upp hela sin portion torrfoder på en gång! Dessutom satte han i sig ett tuggben på en halvtimme. Han verkar ha fått lite aptit igen. :-) Jag måste skärpa mig och inte låta maten stå framme, det verkar funka bättre när jag tar fram den när han ska äta.

Nu ligger han och sover på golvet vid soffan. Helt utslagen. Det verkar som att han har fullt upp på dagis! Så här trött var han inte under semestern. Det är så skönt att han trivs och har roligt under dagarna. Det gör mina dagar så mycket bättre. :-)

I söndags var vi förresten hos mamma och pappa. Romeo gillar verkligen att vara där hos dem, men trots att han var jättetrött så verkade han inte kunna koppla av. Kanske trodde han att jag skulle lämna honom där, vilket jag gjorde sist (när jag skulle till Gbg över helgen). Sötnosen! Väl hemma på kvällen sov han tungt i mitt knä, något han inte gjort sedan han var liten!

På torsdag ska jag fira min kompis Linda som fyller år, så nu letar jag hundvakt... Visst klarar han sig själv några timmar, men efter en hel dag på dagis vill jag helst att han har sällskap. Hoppas någon kan ställa upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar