söndag 16 augusti 2009

En första jobbig jobbvecka är över

Den här veckan har varit rätt jobbig. Det är inte bara jag som varit trött om kvällarna, även Romeo som varit tillbaka heltid på dagis har varit helt slut. I fredags somnade vi båda två på soffan och sov där till klockan var ett på natten...

Idag var vi på kalas i Huddinge hos Jenny B. Som tur var hade vi sol och fint väder, för annars hade vi inte kunnat komma, då Jenny är allergisk. Romeo och jag fick åka med Sussie, Uffe och lilla Isa. Isa kallar Romeo för "Romi". :-) Vi satt på altanen och åt hembakad paj, man kunde ha det sämre en söndag i augusti. Romeo blev uppvaktad av alla barnen, men backade in under bordet när de blev för närgågna. Han är ju inte så van vid småbarn, så det tar en liten stund innan han vill leka med dem. Efter fikat busade han framför allt med David. David är verkligen en naturlig flockledare, han lyckades få Romeo att sitta nästan på en gång!

Vad har vi annars gjort den här veckan..? Jo i onsdags var jag hos Jenny N och Micke på Tranholmen och Romeo var hos sin forna dagmatte Jenny P. Det märks att han var där varje dag i en dryg månad, för han är jättetrygg med henne. Skönt att veta att vi har ytterligare några som vill hjälpa till.

Mina körlektioner den här veckan har gått sisådär... Jag funkar inte riktigt med den tillfällige körlärare jag har just nu. Han säger bara vad jag gör fel så jag får en känsla av att jag bara blir sämre och sämre. :-( Och ett av mina problem är att jag är osäker och saknar självförtroende i trafiken! När jag sa till honom i fredags att jag bara tycker jag blivit sämre sedan vi bokade uppkörning, DÅ sa han att jag kör mycket bättre än första gången vi körde tillsammans. Det ska ju han säga utan att jag frågar!!! Nästa vecka ska jag köra med en annan kille. Hoppas han är bättre för mig.

Usch, jag har lite ångest inför arbetsveckan. Har inte riktigt vant mig vid att jobba än... Tror jag flyr verkligheten lite och tittar vidare på Sagan om de två tornen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar