lördag 8 augusti 2009

Kusinerna möts igen

Så är semestern snart slut. Ledig på måndag också, men sedan är det dags att gå tillbaka till gruvan. Skulle vara skönt att vara ledig lite till faktiskt. :-)

Igår höll jag på och tvättade på förmiddagen till Romeos förtret. Han tycker det är jobbigt när jag försvinner i ett. Jag fick honom dock på bättre humör när jag tog med honom, picknickfilten och kylväskan till Jenny och Alfons i Enskede. När Jenny kom ut med Alfons blev de båda helt överlyckliga av att se varann igen. Det är underbart att se hur bra våra hundar kommer överens. Det som är så skönt är att de börjar vänja sig vid varann, så de är bara überjobbiga en kort stund. Vi la filten under ett träd och käkade lunch i skuggan. Vovvarna fick lite att tugga på, så de var rätt nöjda också.

Efter några timmar gick vi in ett tag. Tror inte Alfons haft någon annan hund där tidigare, så när Romeo gick nära Alfons matförråd markerade han tydligt att det inte var okej. Han liksom högg i luften, alltså han försökte inte bita Romeo eller så, men han ville visa Romeo skulle hålla sig därifrån. Romeo fattade direkt och gick i väg. Det är så tydligt att Alfons ibland uppfostrar Romeo och Romeo lyder honom på en gång. Det var som när Romeo sprang in på grannarnas tomt hos mamma och pappa i midsomras, då gick Alfons efter och tillrättavisade Romeo.

När vi kom hem var det bara att byta skor och lämpa kylväskan, så gick vi med Carin till Caliente. Maria dök upp lite senare. Det som var så bra var att vi fick ett bort längst bort och på en kant, så att Romeo kunde röra sig lite. Han låg och tuggade på tuggben och hittade rester, men sedan när alla vid bordet ätit klart fick han komma upp i mitt knä. Det var tråkigt där nere på marken, vilket jag kan förstå.

När vi kom hem var Romeo helt slut. Han somnade nästan på hallgolvet.

Idag ska vi nog ut i solen en stund, sedan får Romeo sova siesta när jag går på fotboll. Det är AIK-BP på Råsunda kl. 16. :-) Ikväll kommer sedan Jenny över eftersom det ska spelas tv-spel hemma hos henne och John. Det blir nog en riktigt bra dag. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar