torsdag 13 augusti 2009

Tillbaka i gruvan

Hmmm... hur bär man sig åt för att ha ledigt hela tiden och samtidigt ha pengar..? Man måste väl vinna eller ärva en enorm summa pengar, eller så skriver man en bok som blir en bestseller... Behöver jag nämna att efter tre dagar tillbaka på jobbet efter fyra veckors semester vill jag bara vara ledig igen! Semester rockar. Romeo gillar i varje fall att vara tillbaka på dagis. Alltid nå't. :-)

Apropå att vara tillbaka på jobbet, första dagen kom alla förbi och ville höra om Romeos olycka, hur det gick till, hur han mår etc. Blev lite jobbigt att berätta om och om igen, men det kändes ändå så mycket bättre nu än förut. Fick t.o.m. en komplimang från kollegan Anna som tyckte jag verkligen tagit det bra. Då var jag snar att "skylla på" Romeo och hans fantastiska inställning.

Igår var förresten Romeo hos sin forna dagmatte. Hon ville verkligen träffa honom igen och jag behövde en hundvakt, så det var ju perfekt. Själv var jag hos goda vänner på en ö nära Lidingö, men pga allergi tog jag inte med mig Romeo. Nu satt vi ändå utomhus hela kvällen, så han hade faktiskt kunnat följa med. Han hade säkert en jätterolig kväll han med, så trött som han var när vi åkte hem, så det gick ingen nöd på honom.

När jag skulle cykla hem idag började det precis regna. Väl vid dagis började det vräka ner. Romeo HATAR verkligen regn, så jag fick lyfta upp honom i cykelkorgen för att få med honom hem. Han kurade ihop sig där och tittade knappt upp förrän vi var hemma. Nu sover han dock på golvet framför tv:n, den lilla sötnosen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar