lördag 22 augusti 2009

Helg igen!

Oj vad tiden går fort när man väl börjat jobba igen! Tycker den senaste veckan bara rusat fram. Jag har jobbat och Romeo har haft kul på dagis, typ. Förutom den jättetrevliga middagen i onsdags på Chakula, då ra. Det var riktigt lugnt där så Romeo kunde koppla av. Han låg under bordet mesta tiden och tuggade på diverse saker jag haft med mig. Visst, ibland ville han komma upp i knät, men det var mest för att han blev uttråkad, tror jag. Han börjar bli van att gå på restaurang. :-) På hemvägen fick han åka cykelkorg.

Det har regnat hela natten och morgonen. Inte så roligt väder när man måste gå ut. Jag köpte dock ett jättefint ving-/regnställ på Cross rea härom dagen så nu kan jag gå ut i regnet utan att bli blöt. Romeo stackarn hatar ju regn, men samtidigt gillar han att vara ute. Jag måste köpa ett regntäcke till honom. När vi kom in fick jag torka honom ordentligt med handduken. Han verkar gilla det, att bli torkad alltså.

I eftermiddag är det fotboll igen. AIK möter Kalmar... Hoppas det hinner sluta regna tills dess. Inte alls samma sak att gå på fotboll i regn, dels blir fotbollsspelandet markant sämre och dels blir publikupplevelsen inte alls lika mysig. Håller tummarna.

Annars har vi inte så mycket planer för helgen. Ska tvätta imorgon bitti och tänkte försöka städa lite. Det behövs. Romeo gillar inte dammsugaren nå' vidare, men han går bara in i ett annat rum. MÅSTE torka golvet, men min mopp är inte bra så jag får nog köpa en ny. Utmaningen blir att få Romeo att hålla sig i ett rum i taget medan det torkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar