onsdag 5 augusti 2009

Vattenhund?

Det är fantastiskt vad mycket man hinner när hunden är på dagis... Precis som med barn, antar jag. Igår hade jag en 70+45 min körlektion så jag tyckte det var schystast mot Romeo att lämna honom på dagis.

När han ändå inte var hemma försökte jag vara lite effektiv när lektionen var slut. Jag lämnade papper, kartong och glas till insamlingen, pantade burkar och glas och handlade, sorterade kläder och samlade ihop tre papperskassar med kläder och skor. Jag tog bara de skor som fanns i garderoben som jag verkligen inte använder. Det blev nio stycken! Skulle nog kunna lämna några par till om jag ville... Är lite stolt att jag börjat rensa. Tidigare var jag en sådan som sparade på allt!

Det var tur jag tog cykeln till Stadsmissionen på Hantverkargatan med alla kassarna, för Romeo var helt slut när jag hämtade honom. Vägrade gå ö.h.t. så han fick åka cykelkorg. När vi väl kom hem tog vi lite siesta. :-)

På tal om tur, så gillar jag verkligen att jag har en hund som är morgontrött precis som jag själv. Imorse skulle vi upp 05:45 för jag skulle köra landsvägskörning 07-12. Romeo bara tittade på mig som jag var helt dum i huvudet när jag gick upp så tidigt. Jag fick muta honom med lite levergodis för att han ens skulle gå ut och kissa!

Romeo fick vara själv i några timmar efter jag gått. Sedan kom "moster" Jenny hit och gjorde honom sällskap tills jag kom hem. Han gillar verkligen Jenny skarpt så jag kan tänka mig att hon fick ett hjärtligt mottagande. Särskilt som hon hade med sig hans kvarglömde leksak! Efter en hel förmiddag i en bil var det härligt med det mottagande jag fick när jag kom hem. Han blev alldeles till sig av glädje. Sötnosen.

Efter en liten tupplur på eftermiddagen gick vi till hundgården på höjden vid Trygg Hansa-huset. Den var tom som vanligt. Jättekonstigt faktiskt, den som ligger så vackert. Iofs hänger lite A-lagare där ibland, men annars liksom... Vi sprang runt lite, gjorde några inkallningar och så introducerade jag den nya frisbeen. Han var rätt misstänksam så jag la godis i den. På så sätt kunde han bekanta sig lite med den. Det fick räcka för idag, får se om han fattar att han ska fånga den någon dag..?

På hemvägen lät jag honom gå ner till vattnet vid Kungsholmsstrand. Vilken hit! Han plumsade nöjt omkring i strandkanten och drack sedan upp halva kanalen. Det märks att det är varmt ute och att det påverkar honom ordentligt.

Väl hemma fick jag torka honom med handduken, sedan busade vi en kort stund, för jag misstänkte att han var rätt trött. När jag väl lyfte upp honom i knät somnade han på en gång. Jag var ju också helt slut efter morgonens långlektion, så vi låg och snusade i soffan i flera timmar!

Nu har jag ätit middag och Romeo sovit lite efter en promenad, så nu är visst någon leksugen igen! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar