måndag 13 april 2009

En härlig påsk

Så börjar påskhelgen lida mot sitt slut. Och vilket slut se'n, tre poäng för AIK borta mot Kalmar! :-) Romeo, som 8 april blev fyra månader gammal, har haft en händelserik påsk.

På skärtorsdagen var Romeo tre timmar hos dagmatte och par timmar på mitt jobb. På kvällen var han själv en stund när jag var och körde bil. Han klarar sig fint på egen hand numera - det är skönt.

Långfredag var vi hos mamma och pappa i Viksjö. Det var första gången i radhuset och även första gången både jag och han träffade "kusin" Alfons. Alfons är en 14 månader gammal schäfer som lillasyster Jenny och hennes sambo John tagit över från hans syster. Han är STOR om man jämför med lille Romeo! Alfons blev lite stressad över Romeos energiska sätt, men utomhus i solen gick det jättebra. Inomhus fick vi hålla dem lite isär. Mest för att Romeo ville leka och Alfons bara ville därifrån. Stackars Alfons, ny familj, nytt ställe och dessutom en ny liten valp! Han skötte sig jättebra.

På påskafton var det också härligt och soligt vårväder. Romeo och jag blev hämtade av Jenny och John, för att åka till morbror och moster i Väsby. Deras shih tzu Linus, 5 år, blev lite tagen på sängen av att det kom in en liten valp i hans hus. Precis som Alfons backade Linus undan från Romeo, medan Romeo bara ville leka. Tror de kommer komma jättebra överens när Romeo blir lite äldre. Alla andra - människorna - äääälskar Romeo. Härligt. Jag blir märkligt nog ganska stolt. Även fast jag faktiskt inte är hans mamma. :-)

Igår tog vi bussen till Östermalm där vi träffade Maria som är på besök hemma från England och hennes kompis Peter. Vi hängde lite i Tessinparken, men gick sedan in och intog soffläge. Jag tycker det är så skönt att Romeo inte har några som helst problem med att åka buss, t-bana, pendeltåg eller bil. En riktig resenär.

Imorgon börjar jag jobba på plats "på riktig". Ska bli spännande, men samtidigt kommer jag sakna Romeo något kopiöst. Tur att det är en kort vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar