söndag 19 april 2009

Back at work

Fr.o.m. den här veckan är jag tillbaka på jobbet "på allvar". Det gör att jag inte längre har jobbdatorn hemma och sitter uppkopplad i vardagsrummet, vilket leder till att jag inte är online så mycket när jag är hemma. Vill vara med lille Romeo så mycket som möjligt på min lediga tid.

Jag har ju nojat en del för att han inte äter som han ska och bara för att jag fått bra tips, och fått höra att det är normalt och inget att oroa sig för, har han börjat äta igen! Valpar!

Något som är lite mysko är att han ännu inte bajsat när han är med dagmatte Jenny. Det är som att han håller sig tills jag kommer och hämtar honom...

Nästa vecka är sista gången på valpkursen. Trist. Så trist att jag faktiskt anmält oss till fortsättningskursen. :-) Hoppas någon av hans kompisar från kursen också fortsätter. Han leker så bra med vissa av dem. Jag och mopsen Görans matte har kommit överens om att ha "lekdejter" med våra hundar.

Idag har Romeo duschat. Det brukar vara rätt bökigt för han brukar bara vilja ta sig därifrån, men idag gick det riktigt bra. Visst krånglade han i början, men sedan stod han bara snällt där. Han börjar t.o.m. att gilla hårtorken! Nu luktar han så gott och är jättelen. Varar väl typ en kvart. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar