måndag 26 oktober 2009

Löv är något av det roligaste som finns...

Ser ut som en nåldyna. Har varit på hälsoundersökning och resultatet är plåster i BÅDA armvecken efter två snygga försök till att få lite blod från mig... Tur att man inte är knarkare liksom. ;-)

Just nu ligger Romeo och sover på sin lilla säng i vardagsrummet. Lovar att om jag reser mig från bordet vaknar han och vill leka. Tänkte låta honom sova lite så här på maten. Så, jag är klistrad vid bordet helt enkelt.

Idag var det mörkt när jag hämtade Romeo. Det märks att vi flyttat fram klockan! Måste nog ha med mig reflexvästen till dagis i fortsättningen. Han syns ju inte annars. På väg hem mötte vi grymt stora labben Tudor som Romeo är lite rädd för. Jag tror det är hans storlek som skrämmer, för han verkar vara en jättesnäll jätte... När jag stod och pratade med Tudors trevliga matte flyttade Romeo lite närmare. Men han höll sig nära mig ändå. Vem vet, en vacker dag kanske han vågar sig fram.

Hösten är rätt mörk, grå och trist. För det mesta. När det inte regnar inser jag dock att den är ganska vacker med alla sina skiftande färger och löv på marken. Romeo ÄLSKAR löven. Du skulle sett hur han for runt i rastgården i lördags när den var tom på hundar och full med löv! Det härliga var att trots att han for omkring som en tok, så missade han inte en endaste grop eller ett enda träd. Hade du sett honom springa så där hade du aldrig gissat att han bara har ett öga! :-) Jag tror personligen att det har att göra med att han bara var sju månader när olyckan hände. Det verkar som han har anpassat sig fantastiskt bra. Det är så SKÖNT.

Sedan fick han sig en ordentlig dusch efter äventyret i parken. Det måste ha legat något där bland löven, för det var något konstigt och stickigt som fastnat på ena tassen och svansen. Det fick klippas bort! Men nu är han åtminstone ren ett litet tag.

Annars var helgen rätt lugn. Det var skitdåligt väder så förutom en jättetrevlig AW med f.d. Hongkongbor på T/Bar i fredags, var det inget mer på schemat än fotboll på tv igår. (Heja heja heja Gnaget!) Romeo var minst lika ointresserad av att gå ut i regnet som matte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar