torsdag 1 oktober 2009

Imorgon är det fredag...

"...på torsdag äts det ärtsoppa, på lördag är det fest..." eller hur går Kronkycklingsången egentligen..? Det blir nog inte ärtsoppa för mig idag, men kanske orkar jag vispa ihop lite pannkakssmet. Har hjortronsylt hemma. :-)

Jag lider fortfarande av kronisk trötthet. Har så gjort sedan jag bytte allergimedicin. Längtar tills jag blir "normal" igen, men det dröjer nog. Det verkar förresten som att min trötthet smittar. Romeo har nämligen även han varit ovanligt trött senaste tiden!

Igår var vi på djuraffären efter jag hämtat Romeo på dagis. Han fick klorna klippta och dessutom fick han ett nytt halsband. Bunkrade lite så nu har jag vom-burgare, muskeldelar och hundkex så det räcker ett litet tag. Dessvärre hade de slut på torkad lever så jag får väl gå dit och köpa sånt en annan dag.

Apropå halsband hade Elliot - som Romeo lekte med i lördags - ett jättefint sådant med sitt namn på. Tydligen köpt hos http://www.vibri.com. Det här med namn på halsband är det vissa som är emot. De menar att det är lättare för en tjuv att locka med sig en hund om den kan namnet på hunden. Jag menar att en cavalier kan man alltid locka med sig, namn eller ej... Helen hade satt sitt telefonnummer på Elliots halsband. Det var lite smart tyckte jag.

1 kommentar:

  1. Jag har satt Doris namn och telefonnummer på hennes lilla skylt. Det kanske underlättar lite i alla fall om hon skulle bestämma sig för att springa bort. Blev inspirerad av dig så nu bär Doris (om än inte med glädje) en reflexväst =) så nu syns hon också.
    /Jennifer
    http.//www.loveandrespect.se

    SvaraRadera