lördag 3 oktober 2009

Det börjar bli höst på riktigt

Det känns i luften. Kallare, friskare, blåsigare. Förutom att Romeo fortfarande är som tokig i löv som far i luften så tycker jag att det är rätt okej faktist. Med tanke på att jag förr om åren hade värsta höstdepressionerna är det en ganska revolutionerande upptäckt. Att jag faktiskt gillar hösten. För det mesta.

Imorse tvättade jag 07-10. Smög ner i tvättstugan vid sju och slängde i tvätt och gick sedan och la mig på sängen med Romeo och sov nästan en timme till! Mysigt. Först efter jag fyllt på andra laddningen gick vi ut på morgonpromenad.

På promenaden hände något mycket märkligt. Romeo vägrade äta korvbitar eller annat godis heller för den delen. Vet inte vad det var med honom. Han t.o.m. ignorerade godissöket och satt istället och skakade i gräset! Blev riktigt orolig, han har aldrig tackat nej till en korvbit någonsin förut! När vi väl kom in ville han inte heller röra sin mat. Det var först några timmar senare som han började äta och då slukade han allt. När vi sedan var ute på långpromenad (i våra mått) åt han godis som vanligt.

Vet inte om det var för att jag sprang upp och ner till tvättstugan på morgonen och han blev orolig...

Romeo gillar inte dammsugaren särskilt mycket. Det är inte så att han springer iväg eller morrar, han rör sig sakta bort från den när jag kör igång. Hans kusin Alfons är mest nyfiken på dammsugaren och följer efter Jenny när hon städar med den. Det är verkligen olika mellan olika hundar, jag vet en tuff, militärtränad schäfer som var absolut livrädd för dammsugare.

Nu ligger Romeo på golvet och sover. Det är bra. Han kommer behöva energi senare. Vi ska hem till mina sysslingar på födelsedagsfirande. :-) Vi tar tåget till Barkarby och åker vidare med mamma och pappa. Lillasyster Jenny sitter hemma och väntar på att min systerson ska bestämma sig för att komma ut, så vi är alla beredda på att det blir ändrade planer.

Förresten är jag med på radio ikväll! Kaj "Mr Tracks" Kindvall har ett nytt musikradioprogram i P4, Popsmart, kl 18.30. Jag är en av kvällens tävlande! Mina "15 minutes of fame" typ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar