torsdag 22 oktober 2009

Nu har jag träffat Love!!!

Love är nog den sötaste ungen i världen! I varje fall sötast i stan!
:-) Jag fick äntligen träffa honom och de nyblivna föräldrarna i tisdags. Romeo fick stanna hemma. Han får träffa Love en annan dag, någonstans där vi får plats att ha båda hundarna utan att de måste sitta på varandra. Alfons var så rolig, han vill så gärna undersöka Love och var där och nosade rätt mycket. Han är dock en rätt stor hund, så han fick hålla sig på mattan. Bokstavligt talat.

Av mig fick Love babykläder med kinesiska drakar på (!) - helt ljuvliga (www.polka.se) och Jenny och John fick några schysta chokladkakor som jag köpte på chokladfestivalen. Romeos present till Love var en mini-Romeo som mjukdjur! Dessvärre kunde jag inte ta bort ena ögat. Det visar ju iofs att det var en barnsäker leksak. :-)

Romeo var även hemma själv några timmar igår när jag var på stans bästa Kina-restaurang Ho's med Hongkongtjejerna. Mätt och belåten kom jag hem till en gosig och lekfull hund. Vi lekte först på golvet en stund, men sedan låg vi på soffan och mös. Den allra bästa stunden var - trots det - när vi gick och la oss och Romeo somnade uppe hos mig innan han hoppade ner på golvet för att sova för natten.

I helgen tänkte jag städa och plocka undan lite. Och så är det dags att duscha Romeo igen! Visst det regnar ute, men han blir ju inte renare för det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar