fredag 9 oktober 2009

Höstsnuva i antågande..?

Onekligen känns det så. Ont i halsen och snörvlig. Typiskt när man ska på Chokladmässa imorgon! Nu kommer ju inte choklade smaka alls lika gott. :-( Har körlektion i e.m. och helst av allt skulle jag vilja skippa den och bara gå hem och bädda ner mig, men det svider för hårt i plånboken. Det är ju som att slänga 595 spänn ut genom fönstret...

Den här veckan har jag annars haft sjukt ont i ryggen. Tror min lördag tog kål på den. Det var inte bara tvättstuga och dammsugning, utan jag bar även Romeo från mamma och pappas bil till familjen Eklunds hus. Där fick jag för att jag tänkte att Romeo inte skulle blöta/smutsa ner! Som ett brev på posten fick jag ryggskottskänning. :-(

Jag har börjat skriva igen, förresten. Ja, alltså inte på bloggen eller på jobbet - där skriver jag ju jämt - utan mer kreativt än så. Var på skrivarträff i tisdags och när alla berättade om sina mer eller mindre omfattande skrivarprojekt, insåg jag att det som mitt liv kretsar runt just nu är Romeo. Så, jag började skriva lite om hur jag tror att Romeo ser vårt liv tillsammans. Och gosse, gissa om jag skrev! Vi får se vilken form det tar, men det lutar åt en fotobok med text utifrån hans perspektiv.

Min systerson har ännu inte sett dagens ljus. Han är nu snart två veckor sen. Bestämmer han sig inte för att komma ut innan måndag kommer Jenny att få åka till SÖS och bli igångsatt. Hoppas hon slipper, det verkar jobbigt.

Förutom att jag ska på chokladmässa imorgon ska Romeo och jag gå på kurs på söndag. Det är Hundens hus som har en kurs som heter "Lördag hela veckan" och som handlar om hur jag kan belöna Romeo på olika sätt. Hoppas det blir så kul som det verkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar