söndag 27 september 2009

Trötta idag

Vi är söndagsslöa idag. Tog t.o.m. lite sovmorgon imorse. :-)

Gårdagens lekdejt med Elliot var en stor succé! De var väldigt förtjusta i varann (som du kan se på bilden här till höger) och sprang runt i rastgården i en dryg timme. Romeo däckade så fort vi kom hem. Var väl helt slut. Det är nog inom inte alla hundraser som det funkar att tota ihop två hanhundar och låta dem leka en dag, men så är inte cavalierer som alla andra heller.

Faktiskt var Romeo väldigt trött hela kvällen igår och har inte direkt en massa överskottsenergi ens idag. Passar mig iofs, har ont i ryggen idag. Hade tänkt städa, handla och en massa annat idag, men eftersom ryggen är som den är skippar jag att dammsuga och torka golv. Det får bli en annan dag.

Något jag ändå gjorde var att duscha Romeo ordentligt. Han är så duktig numera. Står still i duschen hela tiden tills jag börjar torka honom och bär ut honom i handduken. Idag tycktes han riktigt njuta av att bli torkad med hårfönen. Fick mig slick både på ben och hals när han kom åt. Nu luktar han jättegott och pälsen är så fin! Synd att det inte håller i sig så länge... Bäst att passa på att njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar