söndag 21 juni 2009

Sommaren är tillbaka

Årets midsommar blev ju riktigt solig, till allas förtjusning. Förutom några rejäla skurar på midsommaraftonskvällen. Vi hade det skönt och lugnt på altanen i Viksjö. Jenny, John, Åsa, Carolina, jag och hundarna Romeo och Alfons. Vi åt sillunch och grillade, satt och pratade, lekte med hundarna och bara softade.

Romeo och jag sov kvar i radhuset, vilket är så mysigt. Mamma och Pappa är så förtjusta i Romeo och det kul att se! Mitt på dagen dök Jenny, John och Alfons upp. De hämtade mig och Romeo för att åka till Görväln för att ta en promenad längs Mälaren. Det var så härligt att gå där i solen. Och ganska så nostalgiskt. Det är många gånger man tagit cykeln till badet, många orienteringar och friluftsdagar man sprungit mellan Görväln och Bruket, skolavslutningar som vi tillbringat vid Bruket - som vi åkt skidor i om vintrarna...

Att Alfons gillar att bada, det visste vi, men att hunden som hatar regn - Romeo alltså - skulle bli så förtjust, det trodde jag nog aldrig. När Alfons plumsade och simmade efter bollen, höll Romeo till i det grunda vattnet. Jenny har filmat badkillarna - jag måste ju bara få en kopia!

Det är förresten jättekul att se hur bra de samexisterar, våra hundar. Nu är de inte hela tiden så superentusiastiska och måste vara på varann jämt, utan nu kan de promenera ihop eller bara ligga på en filt var för sig. När inte någon annan hund hälsar på Romeo d.v.s. då blir Alfons värsta försvararen och börjar skälla ut den andra hunden. Romeo är ju minstingen i hans "flock".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar