lördag 6 juni 2009

Romeo - den förståndiga hunden :-)

Min hund är fantastisk. Han är bara sex månader, men ändå var han helt införstådd med att jag mådde dåligt idag. Bakis är bara förnamnet, men det är inte varje dag ens syster fyller 40 så jag får väl ta det den här gången... När jag låg på soffan och vilade upp mig efter en tuff morgon kröp han bara upp och la sig nära och låg där tills jag började piggna till! Vilken kille! Jag och Romeo är verkligen perfekta för varann.

Igår när jag var på fest (well, jag var väl mer värdinna än gäst, så det var mer som att jag var med och hade fest) var Romeo hemma med mina kompisar Maria och Anneli. Det gick huuur bra som helst. Båda två har vuxit upp med hundar, så de hade nog lika kul som Romeo när de sprang omkring och lekte i Kronobergsparken. Det är så skönt att ha vänner som jag vet kan ställa upp och hjälpa mig med Romeo.

När vi var ute nu på eftermiddagen mötte vi den sötaste lilla labbevalpen på 10 veckor. Han var lika stor som Romeo! :-) Han hade inte träffat några andra hundar än sin familj, så han var lite blyg, men Romeo var så snäll att han vågade fram till slut. De var såååå gulliga mot varann! Hoppas vi springer ihop med honom igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar