onsdag 3 juni 2009

Roliga aktiviteter med hunden..?

Nu sitter jag vid datorn medan Romeo sover sött på soffan. Han är fortfarande trött efter dagis, men inte helt slut på hemvägen så han går hem åtminstone! :-)

Igår var sista kurstillfället på fortsättningsvalpkursen. Trist, det har varit roligt och lärorikt. Tyvärr har vi inte kunnat träna så mkt sedan Romeo började på dagis, han har helt enkelt varit för trött. Men, det ska bli ändring på det snart. Jag ska göra allt jag kan för att fortsätta träna med honom.

Evelina, vår kursledare, tipsade om att göra något roligt nu. Ta en kul kurs och få en bättre kontakt med hunden. Jag är lite sugen på att prova agility, men Romeo är för liten för det. Får vänta ett halvår tills dess. Vet inte vad för något annat vi ska köra efter sommaren... Kantarellsök är inte riktigt min grej. (Min kommentar: varför leta kantareller i skogen när man kan köpa dem i affären?)

På fredag är jag ledig för jag ska hjälpa till att fixa storasysters 40-årsfest, men Romeo får gå på dagis en del av dagen i alla fall. Tror inte han uppskattar att åka tåg och buss för att sedan se mig göra sallader. På lördag när det är fest får han stanna hemma med hundvakterna Maria och Annelie. Ingen bra idé att ha honom med på en fest för 50 personer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar