måndag 3 maj 2010

Ny vecka...

En ny vecka och jisses vilken start. Helt hemsk inledning på veckan vad gäller jobbet. Fullt med möten och ingen tid att göra allt som alla möten händlar om. Tur jag hade en trevlig lunch med en gammal Kalmarkompis som lättade upp stämningen.

Det är även tur att jag har Romeo. Finns ingen bättre medicin mot stress. Bara välkomnandet vid dagishämtningen är tillräcklig. :-)

Romeo är så duktig på att vara själv. Han äter sin vomburgare och sover på sin säng och ställer aldrig till något bus (peppar peppar). Så länge jag inte är borta för länge för ofta tror jag det funkar.

I fredags var det valborg, men vi firade inte det så mycket. Maria var här och åt indiskt med mig och delade en flaska rödvin. Sedan fick jag ont i huvudet och Maria var trött, så det blev inga drinkar som vi först tänkt. Vi kunde dock avnjuta de helt gudomliga macarongerna jag köpte tidigare på dagen på Gateau. Var nämligen ute och promenerade med världens sötaste Love när mamma Jenny var hos frissan. Han är ju så söt och jag blev så stolt av att gå omkring med honom sovande i vagnen.

1 maj blev en städdag här hemma. Hann väl inte med allt men jag svabbade i varje fall golvet i vardagsrummet. I går var det fotbollsderby i solen (fråga mig inte hur det gick) och då var Romeo hemma själv. På kvällen jobbade jag på Berghsgrupparbetet med de andra tjejerna i Nacka. Då fick Romeo vara med. Han lekte lite avvaktande med lilla Selma och sov sedan en stund i en saccosäck. Det är skönt att ha en så snäll hund så man kan ta med honom så där. Även om han letade dammråttor under sängen och sprang efter pingisbollar så blev han nog rätt omtyckt.

Bollar ja... vi busade med en liten fotboll här hemma tidigare i kväll och det var en hit. Romeo tyckte det var jättekul! Nu har han sovit i några timmar och har precis vaknat. Han tycker tydligen att jag är jättetråkig som sitter vid datorn. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar