lördag 22 maj 2010

Pust och flämt!

Det är sommar ute nu. Härligt med lite sol och värme. Dock är det lite varmt, tycker Romeo. Vi var i Rålis tidigare i dag för att Romeo skulle hjälpa till med en utbildning av hundtränare vid Hundens hus. Jag satt på en filt och löste korsord medan de höll på för fullt i knappt 1½ timme. Efteråt fick Romeo en massa vatten och lite att mumsa på. Sedan låg och vilade en stund, men ändå var han helt färdig efter promenaden hem. Nu har han typ däckat på det svala hallgolvet.

Är tyvärr helt luspank för närvarande, vilket suger. Hade gärna suttit på en uteservering och sippat rosévin... Men, det kommer fler tillfällen! Funderar i varje fall på att ta med mig middagen ut i gröngräset, men vi får se. Just nu ska Romeo och jag vila lite.

Just det ja, förra helgen köpte jag lite agilityhinder på Rusta som nu finns hos mamma och pappa. Romeo visade kusinen Alfons hur man ska göra och båda var jätteduktiga. Det blev första grillningen för året eftersom jag och Romeo stannade kvar även på lördagkvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar