måndag 24 maj 2010

Blixtar och dunder

I går var det en helt omvänd dag från i lördags. Det regnade som sjutton och åskade. Men, skam den som ger sig. Romeo och jag gick på nästa kurstillfälle som lovat. Det regnade hela vägen dit, så Romeo - som verkligen hatar att bli blöt - var helt dyngsur när vi kom fram. Vi lärde oss några nya knep, bl.a. en grej vi ska träna när han drar i kopplet, men mest var det sådant vi redan gått igenom. Det skadar dock aldrig med lite repetition!

Det var uppehåll mestadels av tiden men mot slutet började det åska. Då är det inte kul att vara nära en stor öppen plats vid vattnet! På hemvägen började det hällregna, så t.o.m. mina gummistövlar började ta in vatten. Stackars Romeo såg så ynklig ut och han försökte ta skydd i portar hela vägen hem. Jag har aldrig sett honom så glad över att bli torkad med hårtorken. Han riktigt njöt och borrade in huvudet i handduken i mitt knä. För att slippa detta måste jag köpa riktiga regnkläder till honom. Han var helt slut resten av dagen.

På kvällen kom mina Berghs-grupparbete-tjejer hit för att fila lite mer på vår webbstrategi. Romeo blev som alltid jätteglad över att få gäster, men när han insåg att de inte var här för att mysa och leka med honom, la han sig ner vid våra fötter och låg där tills vi var klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar