torsdag 13 maj 2010

Agilitystjärnan!

Romeo var värsta stjärnan i tisdags på agilityn! Han som med nöd och näppe tagit sig i genom korta tunneln typ tre gånger förut, sprang helt plötsligt rakt i genom den långa tunneln. Utan problem! :-) Det verkar vara bättre att locka med en trasig leksak ("Prickis") istället för med korv och godis. Han hoppade genom däck, över hinder, sprang genom tunnlar och klarade hela slalombanan utan godis! Behöver jag tillägga att han var väldigt trött när vi kom hem..?

I går jobbade jag halvdag så jag hämtade Romeo redan kl. 14. Det var jättefint väder ute så vi tog vägen över Kronobergsparken hem. Bara för att det var sol. Vi tog det lugnt hela eftermiddagen. Det kan vara sååå skönt att bara slappa ibland.

När vi gick ut i förmiddags var det jättehärligt väder, sol och ca 15 grader. På gräsplätten vid lekparken träffade vi en papillon/chihuahua-tik som Romeo sprang runt med i gräset. Det var nog första gången jag släppt honom lös så där! Sedan kom en urgullig bichon som var klippt som en pudel typ, men den såg mest ut som ett lamm. Det var en niomånaders hane, så när han dök upp dissade Romeo tiken Niki och började skojbrottas med hanen. Han var helt slut när vi kom in. Drack upp nästan allt vatten i skålen och vräkte i sig mat. Sedan sov han i flera timmar.

Vi har läxa på Berghs. Jag går en kurs som heter Web Management och vi har ett grupparbete. I dag hittade jag på alla möjliga ursäkter för att slippa jobba på mina delar av det, men till slut hittade jag en smula karaktär och satte mig ner några timmar. There's nothing like a deadline... Helt korkat egentligen att jag inte gjorde det när Romeo sovde tidigare på dagen. Fast han tyckte iofs att jag var så tråkig när jag satt vid datorn att han somnade igen.

Efter en promenad i det numera mulna och småregniga vädret lämnade jag Romeo hemma och gick på den sista magdanslektionen för terminen. Har verkligen tyckt det varit hur kul som helst, så det var nästan lite sorgligt att det var sista gången. P.g.a. Romeos agility kan jag inte vara med på uppvisningen nästa vecka. Något jag faktiskt tycker är synd. Hade jag nog aldrig trott. Att jag skulle vilja vara med på en dansuppvisning någon gång...

Nu är det snart dags för vår kvällspromenad. I morgon ska vi till Viksjö och fira mamsen. Det innebär att hela familjen samlas och Romeo får träffa sin älskade hundkusin Alfons!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar