onsdag 28 april 2010

Agilitypremiär!

I går var jag och Romeo på kurs. Första lektionen i agility. Det var fröken Amanda som höll i det hela, till Romeos förtjusning. :-) Det var nog åtta hundar som var med.

Vissa verkade vara födda till att hoppa över hinder och springa genom tunnlar. Så inte Romeo. Bara att kliva genom en rockring var läbbigt och i stället för att hoppa över hindret på en decimeter lyckades Romeo åla sig under det. Han måste ju få poäng för sin påhittighet i varje fall! Slalom har vi tränat lite på förut och där var han riktigt duktig. Vi får bara träna lite så lossnar det säkert. Amanda sa att spanielhundar inte sällan ogillar att kliva genom saker, så rockringen och tunneln har jag inte så höga förväntningar på.

I dag var Romeo riktigt trött. Tror gårdagens agility tog på krafterna. Stackarn fick dessutom vänta själv i sitt "rum" ett tag, för jag kom inte och hämtade honom förrän strax före sex. Var nämligen hos Swahili Bob's på Söder och bokade tid för min nya tatuering!!! Ingen hundtatuering dock, jag har lovat mig själv att vara konsekvent och bara ha kinesiska tatueringar. Ett tecken för hund skulle det kanske kunna bli någon dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar