lördag 3 april 2010

Glad påsk!

Nu är det påsk och ledigt! Skönt. Gillar när jag får mer tid tillsammans med Romeo och även mer tid tillsammans med vänner och familj. :-)

I kväll ska vi hem till min morbror och moster i Väsby. Det ska bli spännande att se hur mötet mellan Romeo och deras Shi tzu Linus blir den här gången. De har träffats två gånger förut, men nu är ju Romeo vuxen så kanske blir det annorlunda. Jag hoppas de kan bli vänner. De är ju ungefär lika stora och väldigt sociala båda två, så det vore kul. Han behöver vänner som inte bara är på dagis. Visst han har ju kusinen Alfons, men de är så olika stora att de aldrig riktigt kan leka med varann.

Eftersom vi alla ska till mamma och pappa i morgon får vi även träffa Alfons i helgen. Och lilla Love förstås! Min systerson växer så det knakar, snart får hundarna hålla sig undan. :-)

På dagis har de haft hundlöss denna vecka, så nu har jag behandlat Romeo med Frontline och dessutom tvättat alla filtar och sånt. Vet inte om han haft några löss egentligen. Det har inte verkat så, han har inte kliat eller så.

Att ha hund är inte billigt... *suckar* Vi skulle ta blodprov till "passet" i veckan. 1200 kronor!!! För ett litet rör med blod. Börjar mer och mer inse hur mycket sjukvård egentligen kostar, för vården för hundar kostar "vad det egentligen kostar"... Får väl skjuta på tandläkarbesöket en vecka, för det där var ingen planerad utgift! Tur jag ska bo hos föräldrarna närmaste dagarna.

Nu ska jag städa undan lite och sedan packa ihop för att åka till mamma och pappa. Ha nu en härlig påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar