lördag 10 april 2010

Morgonpigg när det inte passar!

Så var det helg igen. Romeo och jag har precis busat med "Prickis" och nu är det slut på leken för ett tag. Efter drickapaus har Romeo nu lagt sig till rätta i soffan för att sova lite.

Påsken gick över snabbt, men det var trevligt så länge den varade. Linus och Romeo börjar bli vänner nu efter besöket hos dem på påskafton. Tror att Linus ovana att umgås med andra hundar gör att han är otydlig i sina signaler vilket förvirrar Romeo. Ju mer jag tänker på det desto gladare är jag över att jag har Romeo på hunddagis... När de väl var ute på promenad tillsammans började de närma sig mer och mer. Romeo blev så smutsig när han var ute att jag försökte tvätta tassarna på honom i Lasses grovkök. Det gick inte så bra. När jag ställde ner honom i handfatet fick han nästan panik. Inte så konstigt kanske, han är van vid en rymlig dusch liksom. Tur jag hade svarta kläder på mig, annars hade det synts att jag var smutsprickig överallt.

På påskdagen kom Jenny, Love och Alfons redan på förmiddagen. Romeo blev så glad när han såg Alfons att han spritte i hela kroppen. Jenny och jag tog med oss grabbarna till affären. Hon fick vänta utanför med alla tre (hundarna och Love) medan jag gick in och handlade. Försöker gärna gå ut med Romeo och Alfons ihop, för jag tror att Cesar Milan har rätt, det är så de "bondar" bäst. Alfons stackarn hade skurit sig i tassen, så jag fick hjälpa Jenny lägga om hans förband efter varje tur utomhus. Vi var ute på gräsmattan lite också och kastade bollar och så, för första gången i år kunde man vara ute utan jacka en stund! Klart vårtecken. :-)

När vi sov hos mamma och pappa var Romeo ovanligt morgonpigg, vet faktiskt inte varför. Första morgonen var det nog för att de vita gardinerna släppte in så mycket ljus att det kändes som dag redan vid sextiden, men andra morgonen vete tusan. Det var inte för att gå ut och kissa i varje fall. Så snart jag hörde röster från mamma och pappas rum öppnade jag dörren och Romeo rusade in till dem... Jag som brukar skryta om att jag har en morgontrött hund! Den här veckan har han inte varit morgonpigg en enda dag, så jag har nästan försovit mig flera gånger. Hmmm...

I tisdags var jag ledig. Förlängde påsken liksom. Men, Romeo fick vara på dagis ändå mellan 10 och 16. Jag passade på att åka till Jenny för att hänga med henne, Love och Alfons. Jag hinner nästan aldrig ägna mig åt Love när båda hundarna är med. Stackars Alfons hade ännu mer ont i tassen och ville knappt gå!

Med ledigt mån-tis blev det en kort jobbvecka. Skönt! Man skulle vara ledig fem dagar och jobba tre dagar typ jämt. :-)

Sofie och jag ska fika på Söder i e.m. Vi tänkte planera en liten rekogniceringstur för att kolla upp tatuerare till våra nästa gaddningar. Då får Romeo snällt stanna hemma. Annars har jag inget inplanerat i helgen. Kanske jag träffar några kompisar för att kolla på Gnagets bortamatch i morgon... men det är nog allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar