söndag 18 april 2010

Mr. motvals

Envis som attan är han, min vovsing. Han kanske är trött från helgens äventyr, men han brukar inte vara så motvals på en promenad som nyss. Han vägrade t.ex. gå in så han låg kvar utanför min dörr, mitt på golvet i porten. Jag gick bara in och hängde av mig m.m. men inte hjälpte det. Jag fick gå ut och tänkte precis lyfta upp honom när han bestämde sig för att komma in. Hmmmm...

I går var han med lillasyster Jenny och lille Love i mammas och pappas radhus, när vi andra var på kalas i Uppsala. Det var så skönt att ha någon som gjorde honom sällskap, i stället för att lämna honom ensam och behöva stressa hem. Han älskar ju Jenny, så det var inga problem. Vi sov kvar där i natt och då låg han och mös bredvid Jenny och inte mig! Han och Love börjar också komma närmare varandra och det är kul att se.

Eftersom jag hade bestämt lunch med HK-brudarna fick vi skynda oss hem. (Lunch på Ho's vid Hornstull - stans allra bästa kinamat!) Jag hann bara vara hemma i tio minuter innan jag skulle i väg, men Romeo var så trött att inte verkade ha några problem med det. Fast vem vet, kanske det är därför han varit så tjurig sedan den tupplur vi tog när jag kom hem..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar