onsdag 30 december 2009

God fortsättning!

Hoppas du som läser haft en bra jul. Det har vi. En vit jul höjer ju alltid stämningen men det blir dessutom extra kul att gå ut. I varje fall om man är en liten hund.

Dagarna innan jul drog jag hem min fina – men något sneda – julgran. Var lite orolig över hur Romeo skulle reagera, man aldrig hade jag väntat mig en sådan reaktion. Det första han gjorde var att dricka vatten ur julgransfoten och sedan började han tugga på grenarna och äta barr! Jag var en väldigt sträng matte första dagen så att han skulle inse att han inte fick gå så nära granen och det funkade. För det mesta.

Under julen bodde Romeo och jag hos mamma och pappa. Det var skönt. På julafton var systrarna där också med respektive, barn och hund. Då var det full fart. Men roligt!

Ordentligt påklädda gick lillasyster Jenny och jag gick ut med Romeo och Alfons på julafton för att leka i snön. Det uppskattades verkligen av båda hundarna, även om Romeo inte riktigt rusar efter pinnar på samma sätt som Alfons. När vi kom in var Romeos päls alldeles full med fastfrusen snö, så det var bara att ta fram hårtorken. Han är ju ganska van vid den nu, men Alfons blev bra förvirrad. Han kom fram och nosade och undersökte, och när jag blåste på honom, blev han bara mer förvirrad. Stackarn!

Romeo har varit en snäll hund under sitt första år och fick därför en massa bra julklappar. Mamma och pappa hade köpt en jättefin aktiveringsleksak (ett spel) och en tuggleksak som är bra för tänderna. Av Jennys familj fick han en piratscarf och ögonlapp! Av mig fick han tröjor jag köpt i Hongkong – som kanske måste sys om, för de verkar vara små, samt ett stort grisöra, en julhalsduk och en ny kampleksak. Alfons fick en likadan halsduk fast större, men de hade väl på sig dem i tio minuter max. Romeo började tugga på fransarna på en gång!

Efter en lugn juldag och en annandag med kalkonmiddag hos mormor var Romeo den tröttaste hunden i stan de följande dagarna. Jag jobbar den här veckan och han har varit helt slut. Nu är det sista arbetsdagen för i år och jag är ledig nästa vecka, så närmaste tiden ska vi softa, Romeo och jag. Fira nyår ska vi också och jag hoppas innerligt att han inte reagerar negativt på fyrverkerierna...

GOTT NYTT ÅR! Vi ses nästa år(tionde)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar