måndag 21 december 2009

Snart är det jul!

Nu är matte julledig. :-) Romeo tycker väl inte det är odelat positivt eftersom jag idag springer upp och ner till tvättstugan och redan har varit i affären en gång. Det är roligare när jag är hemma och har tid för honom. Men, jag vill helst bli klar idag, så vi kan julmysa ända fram till jul!

Det har snöat rätt mycket nu så Romeo drunknar nästan i snödrivorna. Säkert en anledning till varför han börjat hålla sig till de nedtrampade stigarna. Fast igår när vi gick från bussen på väg till mamma och pappa studsade han som en liten kanin i snöhögarna och såg ut att gilla det. För att inte tala om hur glad han blev över att få träffa Alfons och övriga familjen.

I eftermiddag ska jag gå och titta på julgran. Det får bli en liten gran i år, för jag måste kunna bära hem den själv. Undrar hur Romeo kommer att reagera över en gran inomhus med en massa skojiga saker i..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar