tisdag 15 december 2009

Se det snöar!

Helt plötsligt är staden som förändrad. Det ligger snö precis överallt. Härligt och juligt. En som är särskilt förtjust är Romeo. Han älskar snö. Du skulle se hur han hoppar i snön, som en liten kanin! Jag skrattade högt flera gånger på väg till och från dagis idag.

I lördags var vi hos Pia och byggde pepparkakshus. Jag var lite nervös, för de har två katter, men katterna var ute nästan hela tiden. Mot slutet var en katt inne, men den satt bara i trappan och tittade på Romeo. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte oroar mig. Det är något med klor och katter som får mig att tänka extra mycket på att han bara har ett öga.

I söndags var det Lucia. Romeo fick vara med grabbarna (pappa, John, lille Love och hundkusinen schäfern Alfons) när vi andra var på konsert i Globen. Det gick hur bra som helst. Romeo och Alfons blir lite överentusiastiska i början, men sedan brukar de lugna ner sig. Men det hindrade inte från världens välkomnande när vi kom tillbaka! Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar