lördag 5 december 2009

Tillbaka i vardagen

Nu är det helg igen och jag har redan varit hemma fem dagar. Har haft en toppensemester i Hongkong, men det är samtidigt skönt att vara hemma.

Jag var jätteledsen när jag sa hejdå till Romeo, men i HK gick det bra. När jag bodde där hade jag ju ingen hund, så på något vis var jag i en annan värld när jag var där igen. När jag satt på flyget från Istanbul var jag dock väldigt otålig, ville bara hem till Romeo. Min mamma mötte mig på Arlanda medan pappa stod utanför med Romeo. Jag kramade om henne och sedan nästan rusade jag ut. Mamma fick ta hand om bagaget när det blev ett minst sagt kärt återseende! Romeo nästan klättrade upp i famnen på mig för han blev så ivrig och jag visste inte hur jag skulle bete mig för jag var så lycklig. I bilen på vägen hem låg sedan Romeo och sov nästan på mig.

Under veckan som gått har han varit lite extra "mammig". Normalt rusar han bara ner för trappan på dagis men nu har han gått nära mig och inte velat lämna mig. Det är väl bara naturligt att han tror att jag ska lämna honom där och inte komma och hämta honom. Han inser nog snart att jag är tillbaka på riktigt.

Förresten missade jag min första uppkörning i tisdags. :-( Men, jag var verkligen dålig så det var inte mer än rätt. Därför ska jag köra lite extra idag. Sedan ska jag fira Jenny N som fyller år. Det blir inte så sent, för jag vill inte lämna Romeo ensam för länge.

I morgon är det dags för släktens årliga pepparkaksbak! I år ska vi vara hos Åse i Täby för första gången. Romeo och jag ska åka tåg med Jenny och Love. Det går säkert bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar