söndag 17 maj 2009

Stans sötaste hund

Jag vet, jag är rätt jävig i frågan, men ibland är jag helt övertygad om att Romeo är sötast i stan. När vi busar och han har munnen öppen och ser förväntansfull ut, då är han helt bedårande! :-)

Den här helgen har vi tagit det ganska lugnt. Jag har varit sååå trött. Förmiddagen och eftermiddagen igår tillbringade vi hemma hos vännerna Sussie och Uffe. Vi var ute på altanen/i trädgården hela dagen. Romeo gillade uppmärksamheten från alla barn som var där, även om han gick undan när lilla Tilde ville klappa honom i ansiktet. Duktig vovve! Mina vänner gillar verkligen honom och det känns på något märkligt vis som att jag är mer som dem nu. Jag har liksom en "familj".

På kvällen sov Romeo genom Eurovision-finalen. Ett tecken på att inte för många hemska låtar gått till final. Under ena semifinalen gömde han sig bakom en kudde när Bulgariens hemska falsettsång satte igång. :-) Kvällen ser jag dock som en framgång, då han inte kissade inne av upphetsning, även om vi hade besök av min kompis Maria. Han slappnade av förvånansvärt fort.

Min lille kille börjar bli stor. På många olika sätt, inte bara uppförandet har mognat. Jag vägde honom i fredags och han väger hela 6,4 kg nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar