söndag 29 mars 2009

Olyckor händer - bara att gilla läget

Så fick jag till slut mina våfflor. Men ljudet av en elvisp var lite för läskigt för en liten valp. Olycka nr 1 för dagen, en stor pöl i vardagsrummet. Ni vet hur det är, man ska inte ropa hej... Bara för att jag var så stolt över att Romeo inte kissat inne på hela veckan och berättade det för mamma igår, så har det inträffat inte mindre än TRE gånger under helgen.

Idag är det förresten lerigt och blött ute. Efter dagens långa promenad blev det duschen för Romeo. Tvättade "underredet", d.v.s. allt det som blir skitigt när man är ute. Inte någon hit kanske, men klart lugnare än sist. Han blir alltmer van vid hårtorken, så jag behövde knappt hålla i honom idag.

Shit, vad jobbigt det är att skriva med en hand... Vänsterhanden fungerar just nu som huvudkudde till en snarkande vovve. Får passa på att njuta så länge det varar, snart får han inte längre plats i knät. Han börjar bli stor, min lille kille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar