onsdag 25 mars 2009

Dracula sover sött

Min lillasyster kallar Romeo för Dracula ibland. Han bits. De där små hörntänderna gör riktigt sabla ont. Särskilt när han hugger tag i kärlekshandtagen! Jävlar! Förhoppningsvis har hans tänder snart kommit fram och han slutar bita på det mesta. Du vet nedanför nageln, där - i alla fall mitt - nagelband är lite känsligt, där gör det sjukt ont när han sätter i tänderna. Jag vet för det hände i förrgår när jag återigen fick plocka ut tuggummi ur Romeos mun. Jag fattar inte varför, men tuggade tuggummin på marken är tydligen jättegoda att äta om man är en liten hund.

Idag håller jag på att intervjua dagmattar. Eventuellt blir det två tjejer som delar dagen sinsemellan. Kanske löjligt att ha någon hela tiden, men Romeo är en sällskapshund och det är roligare för honom om han har någon i närheten. När jag väl får in honom på dagis kommer det bli mycket lättare. Då får han leka hela dagen och vem vet, kanske får jag en snäll och färdiglekt vovsing med mig hem.

Ikväll ska vi förresten på valpkurs. Det ska bli kul och riktigt spännande! Jag behöver verkligen hjälp med att jobba på inkallningen. Romeo kommer INTE när jag ropar på honom. Om jag inte mutar honom med godis och då kommer han innan jag ens hunnit ropa. Who knows, kanske finns där någon snygg husse att spana på. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar