torsdag 26 mars 2009

Nu ska vi träna!

Valpkursen igår var hur kul som helst. Skönt att se att andras valpar är betydligt jobbigare än Romeo! *ler lite elakt* Vi fick göra en del övningar och ska nu träna hemma tills nästa gång. Bland annat tränade vi på att få ögonkontakt med våra hundar.

Inget span där dock. Inte för att det var så viktigt egentligen. Det var en del par, några ensamma tjejer och en ung kille som hade med sig sin mamma. Hans amstaff-bullterrier var verkligen intensiv.

Där var också en liten Jack Russel som heter Samson. Han var ruggigt envis och rätt skällig. Jag tackar verkligen min lyckliga stjärna för att jag gjorde ordentlig research innan jag skaffade hund. En Jack Russel verkar krävande som sjutton! När Samson höll låda låg lille Romeo bara tyst på golvet eller ville snällt hälsa på sina grannar. Jag gjorde verkligen ett bra val. Perfekt för mig.

Idag ska jag gå till affären och handla och lämna Romeo hemma. Han klarar det nu. Det vet jag. Ska nog göra våfflor idag. Ja, jag veeet, det är en dag för sent, men jag hann inte igår, ok?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar