tisdag 24 mars 2009

Ensam hemma

Jaha, så var det oundvikligt. Nu måste jag lämna honom ensam hemma. Längre än någonsin tidigare. Lillasyster - hundvakten - är sjuk och tandläkartiden ombokad flera gånger.

Visst har han varit ensam förut. Bl.a. i fredags när undertecknad råkade låsa sig ute. (Hmmmm... klantigt!) Då var han nog inne själv i lägenheten i ca 40 minuter. Sedan har jag ju varit i tvättstugan och slängt sopor och så, men det är ju något som går på några minuter liksom.

Det kommer säkert gå jättebra. Han kommer knappt märka att jag varit borta och ligger säkerligen i sin säng när jag kommer tillbaka. Det värsta som kan hända är ju att en olycka sker inomhus, men om vi går ut innan jag drar så borde det funka. Lite kiss på golvet är ju ingen katastrof.

Märks det att jag försöker peppa mig själv..? :-)

-----

Det gick hur bra som helst! Well, kanske inte så kul att ta bort tandsten i en timme, men när jag kom hem efter nästan två timmar låg Romeo i sin säng och softade. Inte den minsta olycka hade hänt. Vi gick ut på en gång och då kissade han. Han är nog rumsren på riktigt nu! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar