lördag 28 mars 2009

"Plask plask"

Så var snön på väg bort. Igen. Det är gott om vattenpölar ute och efter en premiärtur till Kronobergsparken var jag tvungen att ta fram hårtorken för att torka Romeo. Han var helt dyngsur! Men glad, nöjd och trött. Innan turen till parken var vi dessutom på hans favvoställe, zooaffären. Där köpte jag mer mjukt godis att ha till våra övningar.

Övningarna ja. Det går verkligen framåt och då har vi bara hållt på två dagar! "Ryggsäcken" är ingen match alls, för så snart jag håller i honom blir han lugn som en filbunke. Smackljudsleken är en hit. Han älskar när jag stoppar i honom godis! Får se bara om det funkar när jag tar bort godiset ur leken... Ögonkontaktleken går som en dans. Han är jätteduktig på att söka kontakt. Har börjat göra samma sak när han får mat och det funkar!

Ikväll är det Earth hour. Lillasyster kommer hit för att undvika en hop fotbollstokiga karlar. Med hennes sällskap kommer det bli mycket mysigare att sitta i mörker med tända ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar