torsdag 4 mars 2010

Gnällspiken

Inte en hostning i dag (så här långt i alla fall) och jag håller tummarna för att det är slut på hostandet. Romeo verkar mycket piggare och är lite sur på mig för att jag inte vill leka med honom när jag försöker jobba. Fast nu verkar han ha gett upp gnällandet och lagt sig ner för att sova lite.

Grejen är den att det dröjer en hel vecka tills han får gå tillbaka till dagis... eller till han ens får hälsa på en annan hund, så han får dras med mig ett tag till.

Det är lite skillnad om man jämför med för ett år sedan när jag jobbade hemifrån och Romeo var liten valp. Då sov han mest hela tiden och kunde t.o.m. ligga tvärs över mitt knä när jag jobbade. Those were the days... å andra sidan fick jag springa ut med honom titt som tätt för att lära honom bli rumsren. Fördelen var att han sov en massa. Nu behöver han inte sova alls lika mycket utan vill leka, busa och röra på sig.

Men missförstå mig rätt, jag vill inte att han ska vara en liten valp. Jag tycker det är härligt att han är vuxen och självständig nu. Och rumsren. Det är bara svårt att jobba och ha honom hemma.

I kväll får han vara själv några timmar för jag ska i väg på magdanslektion nr 2. Hoppas jag inte kommit efter allt för mycket efter att ha missat förra veckans lektion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar