lördag 27 februari 2010

Host host!

I natt vaknade jag av att Romeo gjorde så konstiga ljud. Det lät lite som att han hade satt något i halsen så först gav jag honom lite hårt tunnbröd, men så hostade han också, så efter ett tag började jag misstänka att han fått kennelhosta.

Efter morgonpromenaden surfade jag runt lite på nätet och läste om symptom för kennelhosta och då insåg jag att mina misstankar inte var ogrundade. Trots vaccinering så har han åkt på kennelhosta. Stackars Romeo är alltså sjuk. När han hostar är det nästan så mitt hjärta stannar. Stackars liten!

Så vi har tagit det extra lugnt i dag. Jag har sprungit upp och ner i tvättstugan medan Romeo har vilat. Vi var ute en liten stund, men jag har försökt få honom att inte överanstränga sig. I stället för att kasta "prickis" eller leka och busa, tog jag fram hans hunddomino så han fick aktiveras lite mer mentalt. Läste förresten att det är oerhört smittsamt så man ska t.o.m. undvika att rasta hunden där andra brukar gå med sina hundar. Inte direkt lätt när man bor mitt i stan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar