lördag 20 februari 2010

Ett helt år!

I går kväll var det exakt ett år sedan som jag hämtade hem Romeo. Han var sååå liten och jag var så orolig för att göra fel. Minns hur osäker jag blev när jag väl skulle ta emot honom. Jag höll honom i min famn på vägen hem och jag var både rädd och bedårad. Minns att jag var alldeles full av känslor.

Första natten sov han i sin lilla säng med min hand hela tiden i närheten (jag sov nog inte så bra tror jag) och från den natten har han sovit bra här hemma. En (!) enda natt har han vaknat och kissat på golvet och det var när jag hade lagt fårfällen som matta. Den har han numera i sin korg.

Det är så mycket som hänt under det här året. Från att ha fått en liten, rädd och bedårande liten valp, har jag nu en glad, världsvan och vuxen hanhund! Hela året har varit fantastiskt, med undantag för attacken i somras och allt som har att göra med det.

Romeo har visat sig vara precis vad jag saknade i mitt liv. Jag har inte ångrat mig en enda sekund att jag skaffade hund, även om det varit tufft och jobbigt ibland.

Nu blir jag alldeles tårögd... och vi som snart ska gå ut i vinterkylan! I dag ska vi åka "hem-hem", men mamma och pappa är inte där utan Jenny med familj. Ska bli kul och mysigt att få hänga med Jenny, John, lilla Love och Romeos idol Alfons.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar