måndag 18 januari 2010

En lugn helg

Vi var hos mamma och pappa i Viksjö i helgen, Romeo och jag. Tog det mest lugnt och umgicks. Det är mycket mer snö ute i förorten än i stan nu. Så fort det blir typ -2 grader så slaskar det på vägarna i stan. :-( Romeo har börjat gå på trottoarkanterna för där finns det fortfarande snö. Nå väl, i Viksjö finns det en massa snö, så Romeo har hoppat runt bland drivorna.

Mamma och jag tog med oss Romeo ner till Centrum för att inhandla årets första semlor. Då stannade vi vid en hundrastgård som jag nästan aldrig tänkt på. Där var tre små tikar i Romeos storlek varav två var i hans ålder, så han for runt och hade jättekul! Den ena var en blandning mellan Cavalier och Shi Tzu. Ny mix för mig och riktigt gullig. Det märktes i varje fall tydligt att hon och Romeo snackade samma språk.

Jag hade inte med mig korgen till Romeo, för jag vet att han ändå bara sover i sängen när vi är där. Det är för kallt på golvet och sängen är inte alls hög! Nu kommer han iofs upp i min säng också (!!!) men det är mer av en insats att lyckas hoppa så högt. Det är ganska mysigt att ha honom i sängen. Så länge som han inte ligger i vägen...

Eftersom min mamma var en ytterst villig hundvakt kunde jag och pappa åka till Ikea. Jag körde. :-D Det var hur coolt som helst och inte alls läskigt. Dock ovant att köra en Honda efter alla körlektioner i en Volvo. Antar att man vänjer sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar