söndag 10 januari 2010

Det gick vägen!

Körkortet kirrat i fredags! En härlig och overklig känsla efter att ha övningskört i över ett år och spenderat ett otal timmar och tusentals kronor. Vill bara ut och cruisa men väglaget just nu är inget jag väljer om jag kan vara utan. Visst, jag klarade ju uppkörningen i just detta väglag, men det behöver ju inte betyda att jag VILL köra i det. Får väl låna pappas bil så jag kan öva på egen hand innan det blir sommar och jag får råd att köpa en egen.

I morgon går vi tillbaka till verkligheten igen, Romeo och jag. Han kommer älska att få leka med sina kompisar och gosa med sina fröknar igen. Låter mycket roligare än mitt jobb ska jag erkänna. Inte för att jag vill gosa med Romeos fröknar, men du fattar vad jag menar.

Vi firade mitt körkort i fredags, kompisarna och jag, så i helgen har vi inte gjort så många knop. Särskilt inte igår när det var typ 15 minusgrader. Då gillade inte ens Romeo att vara ute. Annat var det i dag. Jag drabbades av stora röjaryran och sedan tog vi en låååång promenad i snön. Det är "bara" 8 minusgrader i dag. Nästan varmt. Tänk vad man anpassar sig.

1 kommentar:

  1. Så kul! Grattis, det är en skum känsla första gången man kör helt ensam.

    SvaraRadera