torsdag 28 januari 2010

Det är lugnt och stilla...

Lugnet sprider sig över bostaden. Thaigrytan ligger bra i magen och i matlådorna. Jag sitter vid datorn och låter intrigerna i Robinson Karibien gå på, medan busetrollet Romeo sussar sött på trägolvet framför tv:n. (Nu har han visst slutat snarka!)

Det är många tillfällen jag tackar min lyckliga stjärna för att jag gjorde så mycket research innan jag skaffade hund. Visst är Jack Russell-vovvar coola men oj, så skönt det är att ha en lugn hund som gillar att lata sig, mornar sig länge på morgonen, som skuttar runt och är glad över alla och envar. Jag har aldrig sett ett uns till agressivitet i min hund. Att Romeo dessutom är söt som socker och charmar alla han möter gör inget. :-) Ibland blir jag nästan tårögd när jag inser hur mycket jag älskar honom.

Jag hade aldrig kunnat tänka mig hur mycket mitt liv skulle påverkas av att skaffa hund. Idag var jag t.ex. på rean i Cross-butiken och köpte microfleeceunderställ och täckbyxor! Jag som inte är en friluftsmänniska alls har börjat gilla att vara ute. Särskilt nu när det kommit en massa snö igen och Romeo skuttar runt i drivorna som en kanin! Ser fram emot helgen när vi kan vara ute och busa i snön. I morgon ska jag ut på lite after work med kollegorna, men annars blir det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar