lördag 31 december 2011

Gott slut och gott nytt!

Så har det gått ett år. Helt otroligt hur fort tiden bara rusar förbi. Romeo har fyllt tre år och om knappt två månader är jag 40. 40!!! Jag minns ju när min mamma fyllde 40, inte kan jag väl vara så gammal?!

Hoppas alla hade en trevlig jul, förresten! Jag var ledig hela veckan innan jul, så Romeo och jag åkte på utflykt till de Västmanländska skogarna. Där var det rikligt med snö och Romeo var överlycklig. Redan på stationen i Avesta Krylbo började han mula sig själv! Synd att vi inte fick en vit jul bara. Hemma hos mamma och pappa hade de haft snö, men den hann regna bort.

Julen var trevlig i alla fall. :-) Men så är jag barnsligt förtjust i julen också. Romeo och jag bodde hos mamma och pappa hela julhelgen och på julafton var hela familjen på plats. Lille Viggo kom i tomtedräkt och Love som pepparkaka. Sötaste ungarna i stan! <3 Tomten kom också på besök, men han hade så många julklappar att dela ut så han tittade bara förbi och lämnade paket. Love verkade inte det minsta rädd, så nästa år får nog tomten stanna en stund. Hundarna bryr sig nog inte. De är ju inte så lättlurade så är det någon de känner så känner de ju igen den personen ändå på doften. I år fick Romeo en massa fina julklappar (jag med för den delen). Bäst hittills har nog kamptomten från Harrod's varit. Stackarn har redan blivit av med en fot!

På nyår skjuts det mycket raketer, som ni vet. Jag har aldrig riktigt brytt mig tidigare, men som hundägare har jag insett hur mycket problem dessa raketer orsakar. Det vore åtminstone bra om man höll sig till tolvslaget, för då kan man se till att man har hunden inomhus, men många verkar vilja skjuta i väg rakterer lite då och då. I år ska vi vara här hemma och då är det bra att bo på bottenvåningen utan fönster mot gatan. Lovar att med musik i högtalarna hör man inte en raket! :-)

Har ni några nyårslöften? Mitt nyårslöfte i år är att jag lovar mig själv ta hand om min kropp nästa år. Jag är så urbota trött på att ha ont hela tiden och ha svårt att röra mig. Nu ska det bli ändring på det. För min egen skull. Tror nog att Romeo skulle gilla det bättre också, så jag kan busa och härja lite mer med honom.

Ha en riktigt trevlig nyårshelg nu, så ses vi nästa år!

GOTT NYTT ÅR!

Hälsar Romeo och Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar