onsdag 26 oktober 2011

Hundöppet på Östermalm

Nu börjar det verkligen bli mörkt ute om kvällarna. Och värre blir det i och med att vi får vintertid på söndag. När man går omkring men en relativt liten hund som Romeo på trottoarerna i stan är det bra om andra ser honom. Därför har han nu fått en ny, röd lampa som sitter på halsbandet.

I söndags hade de hundjippo i Fältöversten. Jag hade faktiskt aldrig varit inne i själva centrumet, men när hundägare är välkomna med sina hundar, då ska det uppskattas! Jag tog med mig Romeo på bussen och åkte dit. Vi gick runt och kikade lite. Vi hälsade på Linn, Amanda och Evelina som var där från Stockholms Hundforum och Romeo passade på att kissa på deras monter. Pinsamt! Det var väl för mycket för honom med alla roliga hundar överallt. Vi pratade lite med Cilla på Hundens hus och fick en pratstund med några som var där från Djursjukhusen i Albano och Bagarmossen. Dessutom shoppade jag på Triumph och Body Shop. Trevligt med ett (nästan) helt centrum att gå omkring i med Romeo! Nu var där proppfullt med hundar, men en normal helg är det nog lite mer sansat. Värt en tur med bussen, helt klart!

Annars är mitt senaste uppdrag (till mig själv) att aktivera Romeo mer på promenaderna. I lördags körde vi slalom mellan stolpar, Romeo kröp under och hoppade upp på bänkar och han hoppade över lite hinder. Allt i ett relativt tomt Rålis. Romeo har så roligt när vi gör det och jag kommer på mig själv att skratta högt emellanåt! Hund = ha roligt! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar