söndag 24 oktober 2010

Vintern kom och gick

Den här veckan var det vinter i ungefär en halv dag, utanför innerstan kanske lite längre. Romeo hann inte riktigt njuta av snön innan den försvann igen. Nu regnar det istället. Som sjutton.

I onsdags regnade det också. Ett ganska passande väder för dagen. Det var dags för oss att begrava lilla mormor i Järfälla kyrka. Precis som det brukar, var det väldigt sorgligt och jobbigt att gå på begravningen. Men samtidigt kändes det bra att få säga farväl och gråta ut. Ceremonin var jättefin och kändes väldigt personlig. Romeo fiok stanna hemma i mamma och pappas hus. Han skötte det galant och var en jättebra tröst när vi väl kom hem. På kvällen fick vi veta att mammas 72-åriga farbror gått bort tidigare på dagen. Han hade hjärntumör. Vilken j-a dag! :-(

Lillasyster Jenny sov över hos Romeo och mig, för hon skulle ner till Småland igen där hennes familj var kvar. Romeo älskar henne och han hade lite svårt att bestämma sig för var han skulle sova om natten. Han kröp upp hos Jenny, sedan kom han till mig för att somna, sedan gick han till Jenny någon gång under natten etc.

Det som är så underbart är att den kärleken är ömsesidig. Jenny var ju med när jag träffade Romeo första gången. Han var bara sju veckor gammal och har träffat henne sedan dess, så jag antar att det bidrar.

I morgon åker jag till Malmö över dagen, så Romeo får vara hemma några timmar innan mamma och pappa kommer och går med honom till dagis. Det kommer gå utmärkt. Det vet jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar